Güvenlik

İnsanları Güvende Tutmak

Yoldayken, güvenlik hissinden daha önemli bir şey yoktur. Bu yüzden Daihatsu, araçlarını güvenli olacak şekilde tasarlar. Bu, kazaları önleyen teknolojileri geliştirerek “aktif güvenlik” anlamına gelmektedir. Ayrıca, bir kazanın meydana gelmesi halinde, yaralanmalara karşı koruma sağlamaya yardımcı olan yenilikçi teknolojilerden meydana gelen “pasif güvenlik” bulunmaktadır.

Aktif Güvenlik

Test ederiz, test ederiz ve yine test ederiz. Yeni nesil ARGE’miz, bilgisayar simülasyonları ve test pistleri başta olmak üzere kapsamlı gelişmiş teknolojiler ve tesislerden faydalanmaktadır. Sonuçlar ne midir? Arabayı çalıştırırken veya hızlanırken tekerleğin kaymasını önleyen Araç Denge Kontrolü gibi başarılar ve radar yolculuk kontrolü çeşitli çarpışma önleme yeniliklerini bir araya getiren Gelişmiş Güvenli Araç Sistemimiz gibi.

VSC: Araç Denge Kontrol Sistemi
ASV: Gelişmiş Güvenli Araç Sistemi

Pasif Güvenlik

Daihatsu araçları, hayal edebileceğiniz en zor testlerden geçirilirler. Bunun bir sonucu olarak, araçlarımız kolaylıkla Japonya ve Avrupa’da uygulanmakta olan en katı çarpışma güvenliği standartlarını karşılarlar. Mümkün olabilecek her kaza senaryosunu göz önünde bulundurarak araç gövdelerini tasarlamaktayız. Araçlarımızın, içerisinde bulunan kişileri ve hatta bir kaza anında yayaları gerçekten koruyabileceğinden emin olmak üzere gerçekçi çarpışma testleri yapıyoruz.

DAIHATSU – Güvenlik Teknolojileri DAIHATSU – TAF

Bir kaza durumunda hasarı minimumda tutar. Dünyanın en yüksek güvenlik seviyesini sunan TAF (Toplam Gelişmiş İşlevli) gövde yapısı

Bir kaza halinde araç içerisindeki kişileri koruyan güvenlik işlevleri, bir otomobilin seçilmesi sırasında temel koşullardan birisidir. Daihatsu, araç içerisindeki kişinin gördüğü hasarı en aza indiren TAF (Toplam Gelişmiş Fonksiyonlu) gövde yapısı kullanmaktadır. Çarpışmayı yayma özelliği kullanılarak gövde yapısı güçlü ama daha hafif ve darbe emici yapıya sahip olmuştur. Evrimine devam eden TAF aracılığıyla sağlam bir kabin ve daha düşük ağırlığa sahip bir araç mümkün kılınmıştır.

TAF, Toplam Gelişmiş İşlevli gövde

Çarpışma Güvenliği Deneyi

55 km/s'lik tam ön, 64 km/s'lik ön ve 55 km/s'lik yan kısım ile en yüksek dünya standartlarına dayanan bir çarpışma deneyi. Tüm açılardan test, araç içerisinde yeterince hayatta kalma alanı olduğunu kanıtlamıştır.

Araç-araca çarpışma testi

Test edilen araçtan daha ağır bir araç kullanılarak ve her iki aracın da 50 km/s ile gittiği ön çarpışma ve yan çarpışma testlerinin sonuçları, araç içerisinde yeterince hayatta kalma alanı olduğunu ve araç içerisindeki kişiler için yüksek seviyede koruma sağlandığını kanıtlamıştır.Daihatsu, müşterileri için “kendilerini araçlarında güvenli hissedecekleri” araçlar yaratmaya devam edecektir.

Tam ön, önden kaçık ve yan çarpışma olmak üzere üç deney yapılmış ve altı aşamalı bir ölçekte değerlendirme yapılmıştır.

Yayaların yaralanmasını en aza indiren gövde

Yayaların da dahil olduğu kazaların meydana gelmesi halinde kullanılmak üzere, yayaların yaralanmasını en aza indirecek bir gövde kullanılmıştır. Çarpışma şiddetini dağıtan donanım ve kaput, çamurluk, kaput menteşesi ve cam sileceği alanlarında deformasyon özelliği ile emme alanı yaratılarak, yaya koruma işlevleri yükseltilmiştir.

Kaput çarpışma yayma standardı

DAIHATSU – SOFI

Güvenlik odaklı Kullanıcı Dostu Araç İç Yapısı , SOFI
Çarpışmalı kazalarda yolcuları korumak üzere, iç kısım için güvenlik önlemleri mutlaka olmalıdır. Daihatsu’nun SOFI sistemi, çarpışma hasarını minimumda tutan güvenli bir iç kısım sağlamaktadır.

SRS Hava Yastıkları

Aracın ön tarafında meydana gelen güçlü darbeyle etkinleşen sistem, sürücü koltuğu ve yolcu koltuğundaki kişilerin kafaları ve göğüslerine gelen ağır darbeleri hafifletir.
SRS Perde Hava Yastığı, aracın yan kısımlarında güçlü bir darbe olduğunda etkinleşir. Ön direk ve tavandaki perde hava yastıkları, sürücü ve yolcuların kafa alanlarını kaplamak üzere açılır, böylece kafa yaralanmalarını önler. SRS Yan Hava Yastıkları, aynı anda etkinleşir ve böylece ön koltuktaki yolcuların omuzlarına gelen darbeleri hafifletir.

Kafa Darbesi Koruması

Çarpma çeşidine bağlı olarak, yolcuların tavana çarparak ikinci bir darbe alması olasılığı vardır. Bunun engellenmesi için, ön, orta ve arka direklerin iç kısımlarına plastik darbe emici materyal uygulanmıştır. Tavanın çerçeveleri petek yapısıyla donatılmıştır ve böylece kafaya gelen darbeyi hafifletir.

Aktif gergili ve kuvvet kontrollü ön emniyet kemeri

Güçlü bir darbe algılandığında, emniyet kemeri aktif gergi sistemi sürücü ve ön yolcuyu geriye çeker. Emniyet kemeri üzerindeki yük belirli bir seviyeyi aştığında, seviyesini korur ve göğse gelecek darbeyi hafifletmek için emniyet kemerini serbest bırakır. Bu, ön emniyet kemerlerinde kullanılan kuvvet kontrol sistemidir.

Arka Çocuk Koltuğu Bağlama Sistemi: Üç Noktalı ELR Emniyet Kemeri (sol ve sağ koltuklar)

Sol ve sağ arka emniyet kemerleri için, çekilebilecek emniyet kemeri uzunluğu sınırlanmıştır. Böylece, çocuk koltukları kolaylıkla yerleştirilebilmektedir. Bu, üç noktalı ELR emniyet kemeri sistemidir.

DAIHATSU - Gelişmiş Güvenlik Sistemleri

Ne kadar güvenli kullanıyor olursanız olun, buzlu virajlar ve aniden ortaya çıkan yayalardan kaçmak için ani direksiyon manevraları gibi nedenlerden dolayı araçlar beklenmedik anlarda dengesiz hale gelebilir. VSC sistemi, aracı dengeli hale getirerek ani manevralarda aracın yol tutuşunu iyileştirir.

ABS, ani fren nedeniyle oluşan lastik kilitlenmesini önler. Bu sistem, araç dengesini ve direksiyon kontrolünü sağlar.

TCS, aracın kalkışı ve hızlanması ile meydana gelen patinajı kontrol eder. Bu sistem, çekiş gücünü etkin halde tutar.

VSC, araç hareketini algılamak üzere sensörleri kullanır ve meydana gelmeden önce kazaları önlemek üzere ABS ve TCS sistemlerini kullanır.

ABS (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi)

Ani fren nedeniyle tekerleklerin kilitlenmesini önleyen bu sistem, araç dengesini ve direksiyon kontrolünü sağlar.

TCS (Çekiş Kontrol Sistemi)

Aracın kalkışı sırasında sol ve sağ tekerlek için yol koşulları farklılık gösterdiğinde, motor sürüş gücü, patinaja meyilli lastiğe verilir. Bunun önlenmesi için, sistem kayan tekerleğe fren uygular ve diğer lastiğe sürüş gücü verir.

VSC (Araç Denge Kontrol Sistemi)

Virajda Dışarı Kayma Kontrolü
Dönüş esnasında direksiyonun döndürülme miktarıyla aracın savrulma miktarı kontrol edilir, eğer savrulma miktarı düşük çıkarsa aracın virajda dışa kaydığı tespit edilir. VSC bunu dar dönüş olarak algılar. Bu durumda, arka iç tekerlek için fren etkinleştirilir ve böylece düşük savrulma oranı için momentum yaratılır ve ön tekerleğin yana kayması engellenir.

Virajda İçeri Kayma Kontrolü

Dönüş esnasında savrulma oranı aşırı olduğunda, VSC bunu aracın virajda içe kayması olarak algılar. Bu durumda, ön dış tekerlek için fren etkinleştirilir ve dışa doğru momentum yaratılır. Bu, arka tekerleğin yana kaymasını önler.