2010'da Destek Bekliyoruz - 01.01.2010

Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer, 2009 yılının sağlanan teşvikler sayesinde büyümeyle kapandığını, 2010 yılında da benzer destekleri görmek istediklerini belirtti. “Innovation for Tomorrow” sloganı ile yarının teknolojisini bugünden ürettiği otomobillerde kullanarak özel bir müşteri portföyüne sahip olan Daihatsu markasının Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer, 2009 yılını değerlendirirken, pazarın sağlanan teşvikler sayesinde arttığını belirtti. Beşer, 2009 yılının, global çapta yaşanan ekonomik krize rağmen, binek araç pazarının, gerek firmaların açıkladıkları kampanyalarla gerekse de tedbir paketi çerçevesinde uygulanan ÖTV teşviğinin rüzgarı ile 2008 yılına göre 21% arttığını söyledi. Burak Beşer, Daihatsu olarak 2009 yılında Japon Yeninin Türk Lirasına karşı güçlenmesinin maliyetlerini etkilediğini belirterek, ÖTV indirimi uygulamasının ilk dönemlerinde stoklarını eriterek 2009 yılını 830 adetlik satışla kapattıklarını açıkladı. 2010 yılı beklentilerini de açıklayan Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer “2010 yılının geneline baktığımızda ÖTV teşviği gibi bir uygulama olmazsa pazarda bir daralma söz konusu olacaktır. 1600 cc. altındaki motorlara sahip araçlara uygulanan yüzde 37 gibi yüksek bir orandaki ÖTV’nin pazara ne kadar etkisi olduğuna 2009 yılının Ocak, Şubat, Ekim ve Kasım aylarında şahit olduk. Mart ayının 15’iyle başlayan ve 30 Eylül tarihine kadar süren döneme kadar yaptığımız satışlara bakarak, ÖTV’nin azalması veya kalkması durumunda Türkiye’de pazarın kaç adede çıkacağını, bu kriz ortamında bile bir önceki seneye göre ne kadar artacağını gözlemledik. Eğer böyle bir teşvik olmazsa Türkiye pazarının yaklaşık yüzde 17’in üzerinde daralacağını tahmin ediyoruz” dedi. Burak Beşer, 2010 yılı Daihatsu hedeflerini ise farklı pazarlama stratejileri ile 1.500 adetlik satış ve yetkili satıcı ağını genişletmek olarak açıkladı.